Integrare completă e-Transport
Automatizează. Creează un cont pe
Integrare completă e-Transport
Cu transmiți automat notificări e-Transport în SPV, gestionezi toate datele aferente și primești status de la ANAF direct în cont.
Ce este e-Transport?
E-Transport este un sistem electronic implementat pentru monitorizarea transporturilor de bunuri pe teritoriul României și internațional. Acest sistem asigură trasabilitatea mărfurilor înregistrând datele transportului (tipul bunurilor, traseul și vehiculul utilizat), în scopul combaterii evaziunii fiscale. Sistemul este administrat de ANAF și este obligatoriu pentru transporturi interne și internaționale care depășesc anumite valori sau cantități.
Cine trebuie să transmită notificări e-Transport în SPV?
Operatorii economici au obligația de a transmite o notificare electronică prin Spațiul Privat Virtual (SPV) în cadrul sistemului e-Transport. Această notificare trebuie să includă informații despre transportul efectuat. După trimitere și validare de către ANAF, se generează un cod unic de identificare a transportului (cod UIT).
Notificare e-Transport se transmite în următoarele situații:
Pentru transporturile naționale dacă:
includ bunuri cu risc fiscal ridicat
și vehiculul rutier are o masă de minimum 2,5 tone
și bunurile au o valoare totală mai mare de 10.000 lei sau o greutate mai mare de 500 kg
Pentru transporturile internaționale dacă:
vehiculul rutier are o masă de minimum 2,5 tone
și bunurile au o valoare totală mai mare de 10.000 lei sau o greutate mai mare de 500 kg
Notificarea e-Transport va conține următoarele informații:
date privind expeditorul și destinatarul
date privind transportatorul și mijlocul de transport folosit
date privind itinerariul
date privind cantitatea și valoarea bunurilor transportate, inclusiv documente însoțitoare (factură, aviz, CMR)
3. Cum activezi integrarea automată cu e-Transport?
Există două modalități prin care poți să activezi integrarea automată e-Transport.
fie cu propriul tău certificat digital (înrolat în SPV pentru firma ta)
fie cu ajutorul unui delegat (contabila, de exemplu) care are acces în SPV-ul firmei tale.
Mergi la meniul Setări e-Transport, alege varianta care ți se potrivește, și urmează pașii. Vezi aici instrucțiunile pentru activarea integrării automate cu e-Transport.
Semnătura digitală
Dacă ești în căutarea unui furnizor de semnătură digitală, ți-i recomandăm pe partenerii noștri de la , care îți pun la dispoziție două variante: semnătura electronică pe TOKEN* sau semnătura electronică în CLOUD*.
Cu certSIGN Paperless (în cloud)* poţi semna electronic de la distanţă orice document, cu valoare legală, fără token şi fără instalarea unor drivere speciale, de pe orice dispozitiv (inclusiv smartphone sau tabletă). Vezi detalii*.
Pentru varianta cu token, certSIGN* oferă un pachet complet format din certificat digital calificat pentru semnătură electronică, dispozitiv calificat de creare a semnăturilor electronice (token) şi clickSIGN (aplicație software de semnare). Vezi detalii*.
Citește mai multe despre certificatul digital certSIGN aici*.
Cum folosești factureaza.ro ca să transmiți notificări e-Transport în SPV ANAF?
După ce ai activat integrarea automată e-Transport pe factureaza.ro, transmiterea notificărilor se face la fel de simplu.
Dai click pe butonul Adaugă, care se află în orice pagină din aplicație, și selectezi Notificare e-Transport.
Completezi notificarea
Alegi tipul:
Notificare e-Transport
Corectare notificare e-Transport (o transmiți când s-au modificat detaliile unei notificări transmise deja, caz în care completezi și codul UIT al notificării vechi)
Confirmare notificare e-Transport (o transmiți când e nevoie să confirmi o notificare emisă de un partener de afaceri, caz în care completezi și codul UIT al notificării respective)
Anulare sau ștergere notificare e-Transport (o transmiți când e nevoie să anulezi sau să ștergi o notificare transmisă deja în SPV, caz în care completezi și codul UIT al notificării inițiale)
Modificare vehicul (o transmiți atunci când se schimbă vehiculul care transportă marfa).
Completezi:
Codul tipului de operațiune
Data de început a transportului
Partenerul comercial
Adaugi apoi informațiile despre transportator și itinerariu.
Selectezi documentele care însoțesc transportul dacă sunt emise prin contul tău pe factureaza.ro. Sau adaugi de mână datele documentelor, dacă sunt emise prin alt program.
Adaugi produsele transportate. Dacă la pasul anterior, ai selectat documente însoțitoare emise prin contul tău pe factureaza.ro, aceste câmpuri se vor autocompleta cu liniile conținute în documentele respective. Poți oricând modifica sau șterge detaliile despre produse.
Dacă ai adăugat de mână datele documentelor însoțitoare, tot de mână vei adaugă și produsele transportate.
Salvezi totul cu un click pe butonul Creează notificarea e-Transport.
La final, te asiguri că toate datele din notificare sunt corecte, după care apeși pe Trimite la e-Transport.
Pentru instrucțiuni detaliate, vezi acest tutorial despre generarea și transmiterea notificării e-Transport în vederea obținerii codului UIT.
Alte facilități
Ca să simplificăm și mai mult transmiterea notificărilor, pe factureaza.ro poți configura valorile implicite e-Transport. Alegerile tale se vor afișa apoi automat de fiecare dată când generezi o notificare e-Transport nouă.
În plus, poți să salvezi și să gestionezi oricâte:
Firme de transport
Stații itinerariu
Vehicule
Produse (pentru acestea, vei folosi secțiunea Produse din meniul orizontal)
Toate aceste configurări și setări (mai puțin produsele) se află în meniul Setări e-Transport.
Cum verifici statusul notificării după trimiterea automată în sistemul RO e-Transport?
Ca să accesezi notificările e-Transport în contul tău pe factureaza.ro, mergi fie la secțiunea Clienți, fie la cea de Furnizori din meniul orizontal. După care dai click pe e-Transport.
Se va deschide o listă cu toate notificările create tine. Dă click pe numărul unei notificări ca să-i accesezi conținutul. Și apoi selectează Vezi status e-Transport. Se va deschide o pagină nouă care va conține tot istoricul notificării, inclusiv răspunsul ANAF.
Codul UIT, pe care ANAF îl transmite în urma validării notificării, se află atât în acest istoric, cât și în meniul vertical din dreapta notificării (sau din partea de jos, dacă folosești aplicație de pe telefonul mobil).
*Când dai click pe link-urile și dacă decizi să cumperi sau să te abonezi la produsele sau serviciile respective, factureaza.ro va primi un mic comision de afiliere din partea furnizorului respectiv.
Pentru mai multe detalii despre e-Transport, îți recomandăm articolul e-Transport, radarul mărfurilor de pe blogul factureaza.ro.
Ca să te autorizezi cu certificat digital în contul SPV afacerii tale, urmează pașii din acest tutorial.
**Important**: Integrarea e-Transport este **disponibilă pentru conturile Standard, Business și Premium, precum și pe durata perioadei promoționale**. După expirarea perioadei, integrarea va deveni inactivă dacă optezi pentru un abonament Free sau Basic.
Pentru detalii despre prețurile și abonamentele factureaza.ro intră aici.
Și nu uita că pe factureaza.ro primele trei luni sunt gratuite și fără nicio limită. Creează cont.