factureaza.ro
Tu ce facturezi azi?

Întrebări frecvente

Înapoi la listă

Cum transmiți notificarea e-Transport în SPV ca să obții codul UIT

După ce ai activat integrarea automată cu e-Transport pe factureaza.ro, poți trece la pasul următor și anume, generarea și transmiterea notificării e-Transport în vederea obținerii codului UIT.

Totul se rezolvă în câțiva pași simpli.

Pas 1. Dă click pe butonul Adaugă, aflat sub numele de utilizator din partea dreaptă sus. Și selectează Notificare e-Transport.

Cum transmiți notificarea e-Transport - pasul 1

Cum transmiți notificarea e-Transport - pasul 2

Pas. 2 Se va deschide o pagină nouă, în care vei completa detaliile transportului pentru care vrei să obții codul UIT.

Completează detaliile din caseta Informații generale

Cum transmiți notificarea e-Transport - pasul 3

La Tipul Acțiunii, vei alege Notificare (NOT).

Există și alte tipuri de acțiuni pe care le poți folosi, dacă e necesar, ulterior obținerii codului UIT. Și anume:

  • Corecție (COR), ca să corectezi o notificare e-Transport transmisă deja.

  • Confirmare (CON), dacă e nevoie să confirmi o notificare e-Transport primită de la un partener.

  • Ștergere (DEL), dacă e nevoie să ștergi din SPV o notificare e-Transport, pentru că, de exemplu, transportul a fost anulat.

  • Modificare de vehicul (MHV), dacă se schimbă mașina care transportă marfa.

La Codul tipului de operațiune vei alege tipul de transport pentru care urmează să obții codul UIT. Și anume:

  • 10 Achiziție intracomunitară

  • 12 Operațiuni în sistem lohn UE - intrare

  • 14 Stocuri la dispoziția clientului (Call-off stock) - intrare

  • 20 Livrare intracomunitară

  • 22 Operațiuni în sistem lohn UE - ieșire

  • 24 Stocuri la dispoziția clientului (Call-off stock) - ieșire

  • 30 Transport pe teritoriul național

  • 40 Import

  • 50 Export

  • 60 Tranzacție intracomunitară - Intrare pentru depozitare / formare nou transport

  • 70 Tranzacție intracomunitară - Ieșire după depozitare / formare nou transport

Mai trebuie apoi să completezi Data de început a transportului

Se referă la data la care se pune mașina în mișcare.

Și tot aici, alegi Partenerul comercial.

Acesta poate fi unul dintre clienții sau furnizorii adăugați în listele de clienți sau furnizori din contul tău. Sau poți adăuga un partener nou (client sau furnizor), pentru care completezi datele de identificare (introdu CIF-ul fără RO și aplicația va autocompleta o parte dintre câmpurile necesare), după care salvezi.

Completează detaliile din casetele** Informații transportator** și Itinerariu

Cum transmiți notificarea e-Transport - pasul 4

În prima casetă alegi firma care efectuează transportul. Sau poți adăuga o firmă nouă, pentru care completezi datele de identificare (denumire, țară, CUI), după care salvezi.

Și tot aici selectezi vehiculul. Sau poți adăuga un vehicul nou, pentru care completezi datele de identificare (denumire, tip, număr de înmatriculare), după care salvezi.

În a doua casetă, alegi punctul de plecare și punctul de sosire (destinație). Sau poți adăuga puncte noi de transport, pentru care completezi datele necesare (tipul punctului de transport, denumire, adresă), după care salvezi.

Completează detaliile din casetele Documentele notificării și Produse / Bunuri

Cum transmiți notificarea e-Transport - pasul 5

Aici poți alege unul sau mai multe documente create deja cu factureaza.ro (facturi sau avize). Ca să alegi un document existent, scrie numărul documentului în căsuța de căutare și apoi dă click pe Adaugă.

Cum transmiți notificarea e-Transport - pasul 6

În această situație, secțiunea de Produse / Bunuri se poate popula automat cu liniile din documentele atașate. Pentru asta, dă click pe butonul Opțiune și apoi pe iconița de preluare a produselor din dreptul fiecărui document adăugat.

Cum transmiți notificarea e-Transport - pasul 7

Dacă documentele care însoțesc transportul nu există în contul tău pe factureaza.ro, vei completa manual secțiunile Documentele notificării și Produse / Bunuri. Pentru documente, dă click pe butonul Introdu date document manual. Pentru produse, dă click pe butonul Adaugă produs.

Cum transmiți notificarea e-Transport - pasul 8

Atunci când adaugi un produs (manual sau preluat automat dintr-un document), va trebui să treci prin toate câmpurile din formular:

  • Completezi descrierea produsului (denumirea)

  • Selectezi scopul operațiunii din lista de operațiuni disponibile

  • Selectezi codul tarifar din lista de coduri tarifare disponibile

  • Completezi cantitatea

  • Selectezi unitatea de măsură (UM) din lista de unități de măsură disponibile

  • Completezi greutatea netă, greutatea brută și valoarea în lei fără TVA.

Pas. 3 Dă click pe butonul Creează notificarea e-Transport.

Cum transmiți notificarea e-Transport - pasul 9

Pas. 4 Verifică datele din notificare. Și dacă totul este corect, mergi la meniul vertical din stânga și dă click pe Trimite la e-Transport.

Cum transmiți notificarea e-Transport - pasul 10

Pas 5. După ce notificare este transmisă în SPV, este treaba celor de la ANAF să o valideze și să genereze codul UIT.

Pas 6. Ca să verifici dacă ai primit codul UIT:

Dă click pe oricare dintre meniurile Clienți sau * (nu contează care) și alege e-Transport.

Cum transmiți notificarea e-Transport - pasul 11

Ca să intri pe notificare, dă click fie pe numele ei din coloana Itinerariu, fie pe iconița de vizualizare. Dacă notificarea pe care o cauți este mai veche și nu este afișată în prima pagină de rezultate, folosește filtrele de căutare.

Cum transmiți notificarea e-Transport - pasul 12

Cum transmiți notificarea e-Transport - pasul 13

Cum transmiți notificarea e-Transport - pasul 14

Mergi la meniul vertical din stânga și dă click pe Vezi status e-Transport.

Cum transmiți notificarea e-Transport - pasul 15

Cum gestionezi informațiile legate de e-Transport.

Toate detaliile se află la meniul e-Transport, la care ajungi, așa cum explicam mai sus (click pe oricare dintre meniurile Clienți sau Furnizori, apoi alegi e-Transport).

Selectează secțiunea care te interesează și folosește opțiunile disponibile: filtrare, adăugare, modificare, ștergere. Exemplu de mai jos se referă la Firme transport, dar aceleași opțiuni sunt disponibile și pentru Stații itinerariu și Vehicule.

Cum transmiți notificarea e-Transport - pasul 16

Atenție: Integrarea e-Transport este disponibilă pentru conturile Standard, Business și Premium, precum și pe durata perioadei promoționale. După expirarea perioadei, integrarea va deveni inactivă dacă optezi pentru un abonament Free sau Basic.

Înapoi la listă