factureaza.ro
Tu ce facturezi azi?

Întrebări frecvente

Înapoi la listă

Cum îți înregistrezi firma sau PFA-ul în SPV ANAF pentru e-Factura

Ca să poți folosi sistemul RO e-Factura, e nevoie să-ți înregistrezi afacerea (SRL sau PFA) în SPV ANAF.

În cazul în care lucrezi cu un contabil care are acces în SPV-ul afacerii tale, lucrurile sunt mai simple. Contabilul oricum depune deja toate declarațiile pentru firma ta în SPV, folosind propriul certificat digital. Te poate ajuta și cu transmiterea e-Facturilor. Fie direct, le încarcă pentru tine. Fie indirect: te ajută doar o dată, la început, ca să activezi integrarea e-Factura prin factureaza.ro. După ce integrarea este activă, o să poți genera și trimite e-Facturile automat, direct din aplicația noastră, fără să fii nevoit să accesezi SPV-ul ori de câte ori ai de transmis e-Factura. Citește toate detaliile aici.

Ce faci însă dacă trebuie să te ocupi chiar tu de înregistrarea firmei în SPV ANAF?

Înainte de orice, vei avea nevoie de un certificat digital pentru ANAF. Doar după ce obții certificatul digital, o să te poți înregistra în SPV.

Certificatul digital pentru ANAF

Atenție PFA: chiar dacă ai acces în SPV ca persoană fizică (nu juridică), ca să depui, de exemplu, declarația unică, acest tip de acces, FĂRĂ certificat digital și pe persoană fizică, nu este suficient pentru e-Factura. Tot va trebui să obții certificatul digital pentru ANAF și să-ți înregistrezi PFA-ul în SPV.

Certificatul digital pentru ANAF se obține contra cost, de la furnizori acreditaţi. De exemplu, cei de la certSign îți pun la dispoziție două variante: semnătura electronică pe TOKEN sau semnătura electronică în CLOUD. Cu certSign Paperless (în cloud) poţi semna electronic de la distanţă orice document, cu valoare legală, fără token şi fără instalarea unor drivere speciale, de pe orice dispozitiv (inclusiv smartphone sau tabletă). Pentru varianta cu token, certSIGN oferă un pachet complet format din certificat digital calificat pentru semnătură electronică, dispozitiv calificat de creare a semnăturilor electronice (token) şi clickSIGN (aplicație software de semnare).

Accesul în SPV ANAF pentru firma ta

După ce ai obținut certificatul digital, treci la al doilea și ultimul pas: obținerea accesului în SPV ANAF pentru firma ta.

Va trebui să ai la îndemână:

* certificatul digital pe care tocmai l-ai obținut

* copie după CI

* un document din care să reiasă calitatea ta în firmă: reprezentant legal (administrator, deținător de PFA), împuternicit sau reprezentant desemnat.

Iată pașii:

Intră pe site-ul ANAF, aici.

Din meniul orizontal, dă click pe Servicii Online.

Cum îți înregistrezi firma sau PFA-ul în SPV ANAF - pasul 1

Se deschide o listă de submeniuri din care dai click pe Înregistrare Utilizatori.

Cum îți înregistrezi firma sau PFA-ul în SPV ANAF - pasul 2

În pagina nou deschisă dai click pe caseta SPAȚIU PRIVAT VIRTUAL.

Cum îți înregistrezi firma sau PFA-ul în SPV ANAF - pasul 3

Aici:

*mergi cu mouse-ul (fără să dai click la început) pe caseta PERSOANE JURIDICE ȘI ALTE ENTITĂȚI FĂRĂ PERSONALITATE JURIDICĂ

* se va afișa un mic meniu, din care dai click pe Înregistrare utilizatori persoane juridice și alte entități fără personalitate juridică.

Cum îți înregistrezi firma sau PFA-ul în SPV ANAF - pasul 4

Se va deschide o pagină nouă, în care dai click pe Înregistrare utilizatori cu certificat digital.

Cum îți înregistrezi firma sau PFA-ul în SPV ANAF - pasul 5

Se va deschide o cerere pe care va trebui s-o completezi.

Cum îți înregistrezi firma sau PFA-ul în SPV ANAF - pasul 6

*treci CUI-ul firmei

* apoi completezi datele tale personale

* dai click pe săgeata mică de la Calitate și apoi dai click pe ce ți se potrivește

Cum îți înregistrezi firma sau PFA-ul în SPV ANAF - pasul 7

* încarci documentul de confirmare, adică fix documentul pe care l-ai obținut deja atunci când ai primit certificatul digital.

* încarci o arhivă zip cu documentele justificative (copia dupa CI, documentul care dovedește calitatea ta în companie)

* completezi codul de validare și la final dai click pe buton pentru a trimite cererea.

Cum îți înregistrezi firma sau PFA-ul în SPV ANAF - pasul 8

Dacă nu ai documentul de confirmare, atunci trebuie să-l obții:

* dă click pe Descărcați documentul de confirmare

Cum îți înregistrezi firma sau PFA-ul în SPV ANAF - pasul 9

* se va deschide un formular într-un tab nou din browser

Cum îți înregistrezi firma sau PFA-ul în SPV ANAF - pasul 10

* completezi formularul: este editabil, adică nu trebuie să-l tiparești, ci doar să tastezi toate informațiile cerute direct în câmpurile respective

* odată completat, formularul are nevoie de două semnături: semnătura ta digitală prin intermediul certificatului digital tocmai obținut, dar și contra-semnătură furnizorului de la care ai obținut certificatul digital.

* la final, te întorci în pagina cu cererea și încarci documentul de confirmare, după care treci la ultimii doi pași.

După ce trimiți cererea ar trebui să primești un mesaj de confirmare direct pe site-ul ANAF, dar și pe adresa de email pe care ai trecut-o în cerere. Apoi aștepți ca ANAF să-ți aprobe cererea. Aprobarea poate dura de la câteva ore la câteva zile.

* Pentru întrebări și detalii legate de certificatul digital, ia legătura cu furnizorul de certificat digital.

* Pentru întrebări și detalii legate de SPV ANAF, completează formularul de contact pus la dispoziție de ANAF, aici.

* Pentru cum generezi și trimiți e-Facturi automat cu factureaza.ro, după ce ai obținut accesul în SPV, click aici.

Succes!

(Dacă dai click pe unul dintre link-urile certSign și apoi decizi să achiziționezi o semnătură digitală, factureaza.ro va primi un mic comision de afiliere din partea certSign.)

Înapoi la listă