factureaza.ro
Tu ce facturezi azi?
E factura

Integrare cu e-Factura

Factureaza.ro este integrat cu e-Factura. Poţi trimite toate facturile tale la e-Factura fără bătăi de cap.

Ce este e-Factura - sistemul naţional de facturare electronică?

e-Factura este un sistem IT al ANAF-ului care facilitează transmiterea informațiilor despre facturile emise de către persoane fizice autorizate sau juridice pentru un mai bun control fiscal.

Practic, orice factură emisă unui client trebuie să ajungă şi la ANAF prin sistemul e-Factura.


Scopul e-Factura

  • Un mai bun control fiscal, combaterea fraudei şi evaziunii fiscale
  • O mai bună colectare a TVA-ului de către stat
  • Digitalizarea procesului de facturare

Cum transmiţi facturile tale la e-Factura?

1. Generezi informația despre factură

Sunt disponibile două formate XML care pot fi folosite pentru a încorpora informația despre factură: UBL şi CII. Factureaza.ro foloseşte formatul UBL.

2. Transmiţi informația către ANAF

Momentan e-Factura permite 2 fluxuri de lucru pentru transmiterea facturilor şi anume:

  • Spaţiul Virtual Privat, care are o secţiune specială care permite încărcarea manuală facturilor pentru e-Factura
  • O interfaţă API destinată integrării cu alte sisteme

Factureaza.ro permite interacţiunea în ambele moduri, atât generarea fişierului XML(UBL) pentru încărcare manuală în Spaţiul Virtual Privat, cât şi o integrare automată cu API-ul e-Factura.

Ambele modalităţi de transmitere a datelor la e-Factura necesită autentificarea cu un certificat digital calificat, acceptat în prealabil de ANAF. Această autentificare cu certificat digital calificat presupune un calculator cu Windows sau MAC și tastarea manuală a unui token-ul la cerere.

Această necesitate de interacţiune umană limitează momentan automatizări complete ale procesului. În măsura în care e-Factura va oferi un sistem de autentificare fără interacțiunea manuală (de exemplu pe baza de chei API), integrarea cu e-Factura va putea fi realizată 100% automat şi asincron. Vom adopta acest sistem imediat după ce devine disponibil.


De când va fi obligatorie utilizarea e-Factura?

Pentru început, sunt vizate firmele B2G (firme care au contracte cu instituții ale statului), urmând B2B și B2C, după cum urmează:

  • din data de 1 aprilie 2022 firmele din domeniul turistic, care acceptă vouchere de vacanţă
  • din data de 1 iulie 2022 firmele care comercializează "produse cu risc fiscal ridicat" vor fi obligate să folosească e-Factura pentru facturile emise. Poţi consulta lista categoriile de produse cu risc fiscal ridicat cu menţiunea că este foarte probabil să fie actualizată periodic.