Înapoi la listă
Cum conectezi o bancă pentru asocierea automată a tranzacțiilor cu facturile
Pentru conturile Premium și cele Business, factureaza.ro oferă serviciul de reconciliere bancară Smart Accounts de la Smart Fintech S.R.L.
Cât costă?
Serviciul este gratuit în limita de:
- 40 de verificări pe săptămână pentru conturile Premium.
- 20 de verificări pe săptămână pentru conturile Business.
O verificare importă automat toate tranzacțiile bancare din ultimele 30 de zile pentru un anumit cont. Le vei găsi în meniul Facturare → Tranzacții bancare.
Dacă ai nevoie de mai multe verificările săptămânale pe lângă cele disponibile gratuit pentru tipul tău de abonament, poți achiziționa credite. Un credit egal o verificare. Găsești mai jos detalii despre cum funcționează creditele.
Disponibil pentru:
- BRD Societe Generale
- ING Bank
- Banca Transilvania (BT - BT Neo și BT24)
- BCR Bank
- Revolut Ltd.
- Raiffeisen Bank
- CEC Bank
- First Bank
- UniCredit Bank
- Alpha Bank
- Libra Bank
- Garanti Bank.
Vom adăuga treptat și alte bănci.
Prin această funcție, încasările și plățile din conturile tale bancare se asociază automat cu facturile din factureaza.ro — atât cele emise (inclusiv proforme și comenzi), cât și cele primite de la furnizori.
Cum conectezi o bancă
Dă click pe numele tău de utilizator (dreapta sus). Accesează meniul Integrări. Selectează Smart Accounts.

În pagina care se deschide, apasă Conectează o bancă.

Poți alege orice bancă disponibilă la care firma ta are cont, indiferent ce conturi apar pe facturile tale. Conectarea unei bănci nu modifică datele firmei afișate pe facturile sau documentele emise în factureaza.ro.

Citește și acceptă Termenii și Condițiile Smart Fintech.

Pentru majoritatea băncilor, vei fi redirecționat către platforma de online banking a băncii selectate și vei urma pașii acesteia pentru a finaliza conexiunea.
Pentru unele bănci (de exemplu, BRD), procesul diferă: te vei autentifica în online banking direct din factureaza.ro, apoi vei primi un email la adresa ta de utilizator online banking. Urmează pașii din acel email pentru finalizarea conexiunii.
Dacă întâmpini probleme după redirecționarea pe platforma de online banking, contactează direct banca.
După activare, conexiunea va apărea în pagina integrării Smart Accounts. Aici poți vedea: băncile și conturile conectate, data și ora activării conexiunii, data ultimului import de tranzacții.

Tot de aici poți reautoriza conexiunea sau o poți șterge.
Din motive de securitate, o conexiune este autorizată pentru maximum 180 de zile. În funcție de bancă, pot apărea excepții, unde termenul limită este fie mai scurt, fie mai lung. După expirare, conexiunea trebuie reautorizată - te vom notifica pe email în prealabil.
Cum configurezi o conexiune bancară
După activare, poți configura conexiunile bancare în funcție de nevoile tale.
În mod implicit, aplicația verifică fiecare cont bancar conectat de două ori pe zi, de luni până vineri. În total, fiecare cont este verificat de 10 ori pe săptămână. O verificare importă automat tranzacțiile din ultimele 30 de zile de pe un anumit cont.
Programul și frecvența verificărilor sunt însă flexibile. Ai nevoie de mai multe verificări pentru un cont și mai puține pentru altul? Nicio problemă! Pentru fiecare cont bancar, poți alege dintr-o listă detaliată de programe de verificare.
Iată pașii pentru configurare:
Dă click pe numele tău de utilizator, în dreapta sus, și accesează Integrări. Selectează Smart Accounts, ca în prima imagine din acest articol. Se va deschide o pagină cu toate conexiunile bancare active.
Apasă pe Detalii și setări lângă banca dorită. Vei vedea toate conturile disponibile pentru acea bancă.

În secțiunea Alege alt program de verificare, dă click pe câmpul de lângă contul bancar și selectează programul preferat din lista drop-down.

Nu uita să salvezi modificările.
Cum funcționează creditele
Dacă ai nevoie de extra verificări pe lângă cele disponibile gratuit pentru tipul tău de abonament, poți cumpăra credite. Un credit egal o verificare.
Ca să cumperi credite, accesează integrarea Smart Accounts din meniul Integrări – o poți găsi ușor dând click pe numele tău de utilizator, în colțul din dreapta sus al paginii.

Apasă pe butonul Cumpără credite acum.
Vei fi redirecționat către pagina cu detalii despre abonamentul tău, unde vei găsi și opțiunea de achiziție credite.

Alege pachetul care ți se potrivește:
- 100 de credite pentru 19.99 RON + TVA
- 500 de credite pentru 94.99 RON + TVA
- 2000 de credite pentru 384.99 RON + TVA
La final apasă butonul Cumpără credite acum.
Ce se întâmplă după conectarea unei bănci
După conectare, factureaza.ro importă automat tranzacțiile din ultimele 30 de zile de pe conturile selectate. Sunt incluse toate tipurile de tranzacții: încasări, plăți, depuneri de numerar, plăți cu cardul, comisioane etc.
Aplicația încearcă apoi să le asocieze automat cu documentele din contul tău:
- Încasări → facturi, proforme și comenzi.
- Plăți → facturi de la furnizori, atât cele preluate automat din SPV, cât și cele adăugate manual.
Pentru a găsi cea mai apropiată potrivire cu documentele din contul tău, aplicația verifică detaliile fiecărei tranzacții — plătitor, beneficiar, IBAN, CUI, sumă și descrierea plății.
Atunci când potrivirea este aproape sigură (peste 99%), asocierea rezultată va genera o plată care va marca factura ca încasată (respectiv achitată) integral sau parțial. Dacă încasarea sau plata sunt integrale, factura va fi automat marcată ca plătită și va fi închisă.
Dacă nu identificăm o asociere automată:
- Poți alege din lista noastră de sugestii, dacă există.
- Poți asocia tranzacția manual.
- Sau poți elimina tranzacția din listă dacă nu este relevantă (ex.: comision bancar).
Lista de tranzacții și asocierile automate se află în pagina Tranzacții Bancare din cadrul meniului Facturi.

Citește aici ghidul complet despre gestionarea tranzacțiilor bancare și a asocierilor.
Înapoi la listă









