
Certificatul digital reînnoit trebuie reînrolat și la ANAF
Odată la 90 de zile, platforma ANAF cere reautorizarea integrării automate cu e-Factura. Aplicația noastră face aceasta reautorizare fără intervenția ta. Uneori însă, pot apărea probleme.
În acest caz, integrarea automată este întreruptă și nu mai poți transmite e-Factura sau prelua e-Facturile de la furnizori. Te notificăm imediat, atât prin email, cât și direct în contul tău, prin diverse alerte.
Va trebui așadar să reautorizezi integrarea cu e-Factura, conform pașilor de aici.
Eroare “Access Denied” la reautorizare
Dacă, în timpul reautorizării, primești o eroare de tip Access Denied, cauzele pot fi variate — găsești aici o listă completă.
Totuși, în cele mai multe situații, problema apare atunci când certificatul digital a fost recent reînnoit la furnizor (ex: certSIGN, DigiSign etc.), dar înrolarea lui nu a fost actualizată și în Spațiul Privat Virtual (SPV), conform cerințelor ANAF.
Cum verifici dacă certificatul reînnoit este cauza:
Introdu token-ul semnăturii digitale în calculator sau, dacă folosești un token virtual, deschide aplicația aferentă certificatului.
Accesează https://www.anaf.ro/.
Dă click pe Autentificare RO e-Factura / RO e-Transport / RO e-TVA.

Dacă sunt probleme, vei vedea un mesaj de eroare care indică necesitatea actualizării înrolării certificatului digital.
Cum actualizezi în SPV înrolarea certificatului digital reînnoit
Pasul 1: Accesează pagina de reînnoire ANAF: https://www.anaf.ro/reinnoire/
Pasul 2: Dă click pe Choose file și încarcă documentul de confirmare primit de la furnizorul semnăturii digitale.

Pasul 3: Apasă butonul Transmite documentul, apoi așteaptă confirmarea ANAF prin email, care va atesta că certificatul reînnoit a fost reînrolat corect.
După ce primești confirmarea, reautorizează integrarea cu e-Factura urmând pașii descriși aici.
